8 Ocak 2008 Salı

Türkçe Eğitim de Olmasın?

Başbakan kürtçe eğitim konusunda şunları söylemiş:

"Türkiye'de sadece Kürtler yok. Yarın Çerkezi de, Lazı da isterse ne olacak? Herkes talep edecek. O zaman nasıl birlikteliği sağlayacağız?"

Türkiye'de sadece türkler de yok. O zaman türkçe eğitim de olmasın. Türkçe eğitim olursa kürtler ve diğerleri de ister değil mi?

Kürt nüfusu tahminen 12-15 milyondur. Türkler ve kürtler haricindeki halkların (laz, çerkez, arab v.d.) nüfusu ise en fazla 2-3 milyon kadardır. 3 milyon da isteyecek diye 15 milyonun hakkını vermemek nasıl bir mantıktır? Bu şuna benziyor. Bir adamın on kişiye toplam 3 milyon borcu var ama bir kişiye de 15 milyon borcu var. 15 milyon alacağı olan adama sana borcumu ödersem diğerleri de ister deniliyor. İsterlerse istesinler, onlara da hakkını vermelisin.

Başbakan kürt sorunu konusunda bir adım ileri bir adım geri atıyor. Sorunun çözülmesi yönünde değil de oyalamak için bazı adımlar attığı izlenimi bırakıyor. Üstelik kürt halkının kendisine seçimlerde verdiği desteği de istismar ediyor. Kürtlerin AKP'ye verdikleri oyları "kürtler hak istemiyor" diye yorumlamaya kalkıyor.

Bir de Erdoğan, kürtlere azınlık hakları bile vermemek için (anadilde eğitim bir azınlık hakkıdır, örneğin Bulgaristan'lı Türkler bu haktan yararlanırlar) kürtler azınlık değil aslî unsurdur diyor. Ancak mevcut anayasada bile herkesin türk olduğu yani kürt diye bir unsurun olmadığı yazılıdır. Ne aslî unsurundan bahsediyor Erdoğan?


1 yorum:

Haydar Eren dedi ki...

Saddam CBS TV nin ankoru Dan Rather ile roportaj yaptiginda Rather "sizi elestiren vatandaslarinizi hapse attiginiz soyleniyor dogrumu?" diye sordugunda Saddam cevap olarak "elbette. Ben bu ulkenin baskaniyim. Bu ulkenin baskanini nasil elestirebilirsin?... Sizde de baskan Bush'u birisi elestirdiginde onu cezalandirmiyorsunuz?" demisti. Rather cevabinda "bizde baskan hergun binlerce kere elestirilir, daha dun ben onun kanunsuz is yaptigini anlatan bir program yayinladim" demisti.

Bu roportaj Saddamin dunyayi nasil anlayip kavradiginin universal kaniti idi. Kisacasi zir cahildi.
***

Erdogan'in "Kurtlere anadilde egitim hakki verirsek, Lazlarda ister, Cerkezlerde ister" sozu ve Meclis Baskani Toptanin "Anadilde egitim ulkeyi yikar" turunden sozleride onlarin ne kadar cahil yada art niyetli oldugunun gostergesi.
Bu ikisinede birileri (Avrupayi bosverin) fakir Hindistanda bile 400 resmi dil var ve bu dillerde egitim serbest demeli. http://tr.wikipedia.org/wiki/Hindistan_Dilleri ayni sitenin ingilizce sayfasi daha genis bilgi veriyor http://en.wikipedia.org/wiki/Official_languages_of_India

Bu cahillerin hayatinda tek bir Kurtle bile sohbet etmedigi, ve -o veya bu taraftan- fikirli bir Kurdun neyi nasil hissettigini gram dahi anlamadigi cok bariz olarak gorulebiliyor.

Artik bu bilgi ve internet caginda artik bizi kandiramazsiniz. Olsa olsa kendi zir cahilliginizi ve art niyetinizi ortaya koyarsiniz.
***

Ruhun sad olsun Sulun Osman...