18 Eylül 2010 Cumartesi

Şeriat bizim evde hep vardı

Ey kendini aydın, ilerici, karanlık inançlardan ve düşüncelerden arınmış zanneden laik!
Şeriat korkusuyla yanıp tutuşuyorsun. Bana da şeriattan korkmam gerektiğini söylüyorsun. İyi de senin ödünü patlatan şeriat zaten bizim evde, bizim mahallede hep vardı. Sen küçücük bebeyken yaz tatillerinde modern ailenle deniz kenarına, bilmem kaç yıldızlı otellere tatillere gidiyordun bense kur'an kursuna... Sen şeriat gelecek oruç tutmayanlar baskı altına alınacak diye korkuyorsun da, ben zaten hep oruçlu gibi davranmak zorundayım. Sen şeriat gelecek sevgilimle sokakta öpüşemeyeceğim diye korkuyorsun da benim üniversiteye kadar bir sevgilim bile olmadı. Sen devlet daierelerine başörtütüler girmesin diye kıçını yırtıyorsun ama benim evimde, benim ailemde kadınların %80'i zaten başörtülü. Sen bana hangi akılla evimdekileri kamusal alana sokmamam gerektiğini söylüyorsun?

Kalkıp benim sosyalistliğimi sorguluyorsun. Beni dincilikle itham ediyorsun. Sen kendi kör inançlarının ufacık kırıntıları ile bile yüzleşemezken, sen sana dayatılan her şeyi kabul ederken, ben tüm ailemin ve çevremin bana dayattığı dini sorgulamaya cesaret ettim. Ve sonunda özgür aklım ile geleneksel din anlayışlarının saçma olduğunu anladım. Sen bu mücadeleye hiç girmedin. Ne hakla beni sorgulamaya kalkıyorsun?

Sen dinin ne menem bir şey olduğunu asla bilemezsin. Bu yüzden dinle mücadelenin nasıl olması gerektiğini de anlayamazsın. Dini güçlendirmenin en etkili yolununun dini yasaklamak olduğunu kavrayamazsın. O kıvrımsız düz beynin buna müsade etse bile sen o beyin yerine omurilik ile yaşamaya alışmışsın zaten. Ezberlerini bozamazsın. Kalkıp bana laikliği ve cumhuriyeti savunarak seni de kurtarıyorum deme boşuna. Gölge etme başka ihsan istemez.

Referandum konusunda evet diyen herkese dinci, şeriatçı demen senin aptallığını iyice gün yüzüne çıkardı. Halkın %60'ı aptal mıdır bilmem ama sen aptalın da ahmağın da önde gidenisin. 80 senedir laiklik vardı öyle mi? Senin aptalca laikliğin yüzünden ülke demokratik gelişimini sağlayamadı. Kapitalist ilerleme var ama buna paralel olarak sekülerleşme yok. Neden? Senin yüzünden! Halbuki insanları serbest bıraksaydın katı dinci anlayışın yumuşak bir evrim süreciyle nasıl ılımlılaştığını görecektin. Tüm modern dünyada böyle oldu. Çünkü oralarda halkı özgürleştirecek, halkı adam edecek laik cengaverler, laik mücahitler yok da ondan. Ben kendi kendimi kurtarırım sana ihtiyacım yok.

Tüm ailesi koyu müslümanken, geleneksel dini anlayışların hepsini reddeden benim sorgulayıcılığımın, akılcılığımın, devrimciliğinin %1 'ini bari kullan, al senin olsun diyecem ama israf olmasın, beceremezsin. Kork! Şeriat gelecek, seni ham yapacak. Bu korku senin cezan olsun. Başka bir sebep olmasa bile sırf sen kork diye referandumda yine EVET derdim.

7 yorum:

gasilhane dedi ki...

Evet oyu verdiğim için aşağılanmadığım ilk yazı oldu, şimdiye kadar okuduğum.
Kesinlikle mükemmel ifade etmişsin.

Buğra dedi ki...

hoca yalnız insanlar laik olamaz, devletler laik olur eheh.

ya bu blogu ilk gördüğümde, aa enternasyonal yazıyor başlıkta, bakayım bir, farklı insanların görüşleri falan filan. Ama bu kadar partizanlık olmaz ki ya, bu sosyalist olduğunu düşünen gençlerin hepsi kendi dedikleri şeyin doğru olduğundan bu kadar eminler mi hep yahu? Oradan buradan ayar alıp buraya mı yazıyorsunuz anlamıyorum.

enternasyonal dedi ki...

evet anlamıyorsun, bu gidişle de anlayamayacaksın sanırım. bu yazı benim bu blogtaki en kişisel, en samimi yazımdı.

Buğra dedi ki...

Haklısın belki de, verdiğim rahatsızlıktan ötürü özür diliyorum. Biraz pişman oldum zaten yazdıktan sonra :)

enternasyonal dedi ki...

ben de sert çıktığım için özür diliyorum. ama haklıyım :)

cüneyt uzunlar dedi ki...

yüreğine sağlık...

rüştü hacıoğlu dedi ki...

"...Gölge etme başka ihsan istemez..."

Veysel Menekşe: "..lailaheillallahın en güzel açılımını diyojen yapmıştır; gölge etme başka ihsan istemez..."